Vandalen slopen abri's

RIDDERKERK - Burgemeester Anny Attema overweegt de mobiele camera van de gemeente in te zetten om een einde te maken aan de sloop van bushokjes aan de Erasmuslaan in Het Zand. Er is al acht keer forse schade veroorzaakt aan de abri's in deze Ridderkerkse wijk.

Vooral het bushokje tegenover het Erasmuspark heeft het al een paar keer moeten ontgelden, maar ook andere bushaltes waren het doelwit van vandalen. Volgens Attema is het vooral de laatste vijf weken bal bij de Erasmuslaan. "Heel vervelend en dit kost steeds een hoop geld" sprak ze vorige week in antwoord op vragen van het PvdA-raadslid Jeroen Rijsdijk. De vervanging van de ingegooide ruiten van de abri's kost zo'n 500 euro per keer. Die schadepost is overigens voor het reclamebureau dat de bushokjes gebruikt voor postercampagnes. Omwonenden weten dat het geen kleine jongens zijn die het op de abri's hebben gemunt. Verschillende bewoners hebben in het holst van de nacht gehoord dat er een auto stopte, waarna er een harde knal volgde en er met hoge snelheid wordt weggereden.