Snuffelgift voor school en kliniek

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede hebben opnieuw een cheque uitgeschreven voor de Manduar Nursery School in Gambia. Drie jaar geleden ging een gift van 2000 euro naar deze christelijke school en nu is er 1500 euro uit de opbrengst van het Snuffelpand geschonken.
De school in Manduar wordt sinds 2012 gesteund door Eddy en Wil Potters, die zich na hun vakantie in Gambia voor de kinderen zijn gaan inzetten. Ze begonnen hun hulpproject nadat ze hoorden dat een leerling van de school in een open waterput was verdronken. De inspanningen van het paar uit Gorinchem hebben geresulteerd in betere hygiënische omstandigheden en een opslagtank voor water in plaats van het ziekteverwekkende open water. Met de aanleg van toiletten en de bouw van een keukentje werd het hele schoolgebouw gaandeweg gerenoveerd. Daarnaast gingen vele dozen met leermiddelen, toiletartikelen, kleding en hulpgoederen richting Gambia. De hulp beperkt zich inmiddels niet meer alleen tot de school. Dankzij vele sponsoren is een kleine kliniek gebouwd, die inmiddels ook functioneert als consultatiebureau. De bezoekers krijgen nuttige spullen cadeau, waaronder babypakketjes die ook uit Ridderkerk ontvangen zijn.

Verkoop
Op zaterdag 3 december is er weer verkoop in het Snuffelpand bij het Dillenburgplein in Slikkerveer. Snuffelen tussen de tweedehands spullen kan weer van 10.00 tot 16.00 uur. Wie op zoek is naar gebruikte meubels kan ook een kijkje nemen bij de opslag annex showroom aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de dierenkliniek), waar zaterdag de deuren open zijn van 10.00 tot 15.00 uur.