Vogelshow zonder Belgische kwartels

RIDDERKERK - Bij de Ridderkerkse vogelvereniging Witroka zijn dit weekend bijna 550 vogels te bewonderen. In het clubgebouw zijn de mooiste exemplaren te zien van kwekers uit Nederland en België. Twee jaar geleden kon deze internationale vogelshow geen doorgang vinden wegens vogelgriep. Nu speelt dit weer in verschillende plaatsen op, maar tot een algemeen vervoersverbod is het nog niet gekomen. Door de tot nu toe getroffen maatregelen ontbreken alleen de kwartels uit België. Dit heeft niet geleid tot lege kooien, want de leden van de Belgische zustervereniging van Witroka hebben nu meer parkietsoorten ingezonden. De Ridderkerkse vereniging viert met deze grote show haar zestig jarig bestaan. Alle vogels zijn de afgelopen dagen beoordeeld door negen keurmeesters, die voor alle soorten de kampioenen hebben aangewezen. De vogelshow sluit zaterdagmiddag af met de prijsuitreiking. Belangstellenden kunnen de show aan de Molendijk 99 op zaterdag bezoeken van 10.00 tot 15.00 uur. De toegang is gratis.