Verkoop van planten voor Roemenië

RIDDERKERK - Stichting Draagt Elkanders Lasten  verkoopt op 9 en 10 december in Ridderkerk kerststerren en cyclamen ten bate van de hulpverlening in Roemenë.

De rechtstreeks van een kweker betrokken kerststerren en cylclamen worden in verschillende kleuren aangeboden. De verkoop is op vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 14.30 uur in zorgcentrum Riederborgh aan de Boksdoornstraat 2 in Ridderkerk-West. Op zaterdag 10 december is tevens verkoop bij Kringloopwinkel Noordenweg aan de Noordenweg in Ridderkerk.

De opbrengst van deze verkoop komt geheel ten goede  aan de hulp aan de meest armen in Roemenië en Moldavië.  Door de enorme armoede die er heerst hebben kinderen en ouderen honger en lijden kou. Vele gezinnen hebben vooral in de koude winterperiode voedseltekort.

Voedselpakketten
Naast de verkoop van deze planten zamelt de Stichting ook geld in om ouderen en gezinnen in Roemenië van een voedselpakket te voorzien. Een pakket kost 15 euro.  De pakketten worden in Roemenië samengesteld en bezorgd bij de mensen die dit het meest nodig hebben door medewerkers van de Stichting Ecce Homo, waar Draagt Elkanders Lasten al jaren mee samenwerkt. Een pakket kost 15 euro. Stort de gift vandaag nog op rekeningnummer NL30 INGB0670471046 van Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkeerk o.v.v. voedsel.