Kerstmarkt in de Oudheidkamer

RIDDERKERK - Op zaterdag 17 december is de jaarlijkse kerstmarkt in de Ridderkerkse Oudheidkamer. De deuren van het museum aan de Kerksingel 26 staan van 10.00 tot 16.00 uur voor iedereen open.

De Oudheidkamer is helemaal in kerstsfeer ingericht en men kan bij kerstmuziek langs de verschillende standjes. Aangeboden worden onder meer authentieke Blauwkaikoeken, zelfgemaakte jams en handgemaakte kerstkaarten. Daarnaast zijn allerhande andere kerstartikelen te vinden. Verder bestaat het aanbod uit curiosa, sieraden en puzzels. Tevens worden de kinderboeken van de afgelopen tentoonstelling op deze dag verkocht.

De bezoekers kunnen ook de nu lopende tentoonstelling over oude spelletjes en puzzels bekijken. Wie in bezit is van oude gezelschapsspelen en/of puzzels kan deze zaterdag laten taxeren. Tegen lage prijzen kan men genieten van een kopje koffie/thee met iets lekkers of heerlijke erwtensoep. De opbrengsten van de kerstmarkt komen ten goede aan activiteiten van de Stichting Oud Ridderkerk en het onderhoud van de Oudheidkamer. Op Tweede Kerstdag heef de Oudheidkamer een extra openstelling van 13.30 tot 16.00 uur.