Dickens-figuren in Winkelhart

RIDDERKERK - Op zaterdag 17 december is er een Dickens Event in het centrum van Ridderkerk. Het winkelen in het Winkelhart wordt deze middag opgeluisterd door verschillende acts die het verleden laten herleven.
Zo kan men een draaiorgelspeler tegen het lijf lopen die in originele kledij zijn mini-orgel bespeelt met uiteraard schitterende kerstliedjes. Het geluidsniveau is aangenaam, want in de tijd van Dickens was er nog geen sprake van versterkers. The X-mas Vocals treden op in een samenstelling van acht uitstekende amateurzangers met een professionele kwalitiet. Zij zingen traditionele Engelse Christmas Carols en gaan gekleed in prachtige kostuums in de stijl van het Engeland aan het eind van de 19e eeuw. Deze groep wisselt een aantal keren van plek in het winkelhart. Naast muziek is eten een belangrijk ander onderdeel van elk festijn. En dan kom je zomaar een antieke bakkerskar tegen met een vrolijke Dickens-bakker die overheerlijke plakjes Kerststol uitdeelt aan het winkelend publiek, natuurlijk met roomboter en poedersuiker. Twee topmuzikanten onder de naam Dickens Duet spelen op sopraansaxofoon en accordeon populaire bewerkingen en improvisaties over klassieke Christmas Carol thema's. Ze zijn daarbij gehuld in prachtig afgewerkte kostuums in de stijl van Charles Dickens. Een gezellige familie gekleed in Dickens-kledij loopt rond en verrast het publiek met leuke kleine cadeautjes en/of iets lekkers. Met misschien wel het meest gezellige muziekinstrument weet de Dickens Accordeonist altijd een sfeer weer te geven die past bij de tijd dat Charles Dickens leefde. Het Dickens Event van het Winkelhart is van 12.00 tot 16.00 uur. Voor meer informatie: www.winkelhartridderkerk.nl.