Met elkaar in gesprek

RIDDERKERK - Sport en Welzijn in Ridderkerk start deze maand met de campagne 'Ha Buurman, Hé Buurvrouw!'. Met deze campagne willen de opbouwwerkers een veelvoorkomend probleem uit de weg helpen, namelijk gebrekkige communicatie. De campagne loopt tot en met februari.
Gebrekkige communicatie is iets wat de opbouwwerkers regelmatig tegenkomen in Ridderkerk. Om dit probleem tegen te gaan, stimuleren ze het groeten van de buren. Dit simpele gebaar maakt de wijken socialer en bevorderd onderlinge communicatie. Eén van de opbouwwerkers verteld: "Momenteel kloppen mensen alleen bij hun buren aan als ze iets nodig hebben van elkaar. Je vraagt bijvoorbeeld eens per half jaar of hij zijn heg wilt snoeien. Dit komt niet altijd even fijn over. Stel je voor dat je regelmatig en kopje koffie drinkt met de buren. Een mooi moment om dan eens op een subtiele manier te beginnen over het bijpunten van de heg. Wij gaan dat met deze campagne realiseren."
De opbouwwerkers stimuleren dit contact met de campagne die deze maand van start gaat. Deze maand staat in het teken van 'Het gesprek op gang brengen'. Hiermee beginnen ze op vrijdag 16 december door zogenaamde Gesprekstarters uit te delen in het winkelgebied. Januari staat in het teken van het 'Waarderen van je buren' en februari gaat over het 'Plezier met de buren'. De diverse acties tijdens de campagne kan men volgen op: www.facebook.com/sportenwelzijn.