Gezonder leren eten

RIDDERKERK - Ridderkerk is een voedingscoach rijker. Corine Rijsdijk, die eerder dit jaar haar diploma Voedingscoach/Gewichtsconsulente behaalde, wil mensen stapsgewijs naar een betere leefstijl en eetgewoonten helpen. Doordat zij is aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland worden door veel zorgverzekeraars (een deel van) de kosten van consulten vergoed. "Elke persoon is anders, dat is ook juist de uitdaging om een ieder persoonlijk vol enthousiasme te begeleiden naar een gezond gewicht" zegt Corine. Een wonderdieet legt de gewichtsconsulente niet op: "BGN-erkende consulten werken niet met afslankmiddelen of maaltijdvervangers. Die leiden misschien even tot gewichtsverlies, maar zorgen vaak voor het jojo-effect als mensen stoppen of weer hun oude eetpatroon oppakken. Stapsgewijs de leefstijl aanpassen is het advies, daar hebben lichaam en geest het meeste baat bij." Corine wil ook kinderen bewuster maken van gezonde voeding. "In deze tijd kunnen kinderen de hele dag door voor de t.v. zitten of achter de computer gamen. Als ze dan nog regelmatig snacks en frisdrank binnen krijgen, heb je een recept voor te dikke en ongezonde kinderen. De basis voor een gezonde levensstijl is eenvoudig: laat je kinderen gezond eten en veel bewegen." De voedingscoach geeft ook smoothie workshops bij mensen thuis. Ze noemt dat een gezellig avondje met een gezonde 'drive'. Voor meer informatie: www.puurcr.nl of 06 3366 5434.