Samenwerking voor busreizen

RIDDERKERK - De Ridderkerkse touroperator De Jong Intra Vakanties is een samenwerking aangegaan met Pelikaan Reizen uit Zevenbergen. Per 1 januari 2017 bundelen de bedrijven hun krachten op het gebied van individuele busexcursiereizen en busrondreizen door heel Europa.
Beide organisaties stonden decennia geleden al aan de wieg van de touringcarwereld en genieten inmiddels een reputatie als gerenommeerd touroperator. De samenwerking tussen Pelikaan en De Jong Intra leidt tot nog meer efficiency. Door onder andere gecombineerde servicelijnen en het gezamenlijk aanbieden van het reisaanbod, ontstaat de meest ideale busbezetting. Hierdoor vinden reizen nog eerder doorgang en zo worden concurrerende prijzen gesteld tijdens het inkopen en samenstellen van de reizen, zonder hierbij de kwaliteit uit het oog te verliezen.

125 jaar reiservaring
Het reisaanbod van beide touroperators vult elkaar perfect aan. John Goverde (directeur Pelikaan Reizen) en Coby van Dongen (commercieel directeur De Jong Intra Vakanties) zijn er dan ook van overtuigd dat de bedrijven goed bij elkaar passen. Zij brengen ruim 125 jaar aan reiservaring samen in één brochure, met ieder een eigen cover. De partijen beschikken samen over een jonge en moderne vloot van touringcars, stuk voor stuk bemand door ervaren chauffeurs en reisleiders. Hier heeft iedereen hetzelfde doel voor ogen: de klant laten genieten en de mooiste reis laten ervaren. Mét succes, want in 2016 werden de chauffeurs en reisleiders gewaardeerd met maar liefst een 8,9. Pelikaan Reizen zal zich gaan profileren als direct-seller, waar De Jong Intra Vakanties het aanbod ook zal blijven aanbieden via ANVR-reisbureaus en ZRA's.