Kleine en grote cheques na sponsoractie

RIDDERKERK - Op donderdag 15 december was de finale van de sponsoractie van Albert Heijn Ridderkerk. De deelnemende clubs kregen hun aandeel uitgereikt uit de 10.000 euro, die met deze actie verdeeld onder het lokale verenigingsleven.
Voor het derde achtereenvolgende jaar gingen in de supermarkt vouchers bij de boodschappen, waarmee de verenigingen konden scoren voor de clubkas. Supermarkteigenaren Remco en Sylvia Heeren spreken van weer een succesvolle actie. Dit jaar waren er aanmeldingen van 26 verenigingen en organisaties. Alle unieke codes van de vouchers brachten de clubs het benodigde spaargeld. Klanten konden dit zelf voor de club van hun voorkeur invoeren, maar er waren ook verenigingen die actief voor de scorekaarten lobbyden. Leden van Scouting Ridderkerk kwamen bijvoorbeeld een dagje helpen met boodschappen inpakken en sjouwen. Het bracht de scouts op een eindbedrag van € 907. Enkele kleine clubs of stichtingen moesten zich met een veel kleiner bedrag tevreden stellen. De Stichting Blues & Rootsmuziek Ridderkerk was de Calimero met een cheque van € 51,28. Ook judostichting To Uchi, de lokale omroep en tennisvereniging RLTC bleven ruim onder de honderd euro steken. Handbalvereniging Saturnus '72, vorig jaar de grote winnaar, kwam nu uit op slechts € 203,91. De topper was dit korfbalvereniging KCR die met alle vouchers kwam tot € 1544,57. Verrassende tweede was de Tentweek Slikkerveer, waarvoor een cheque van € 1223,74 uitgeschreven kon worden. Harmonie Slikkerveer haalde de top drie met een eindtotaal van € 923,88.