Kerstverrassing voor 58 ouderen

RIDDERKERK - Een dag voor Kerstmis zijn de bewoners van zorgcentrum Dijksveld in IJsselmonde verrast met een kerstpakket en een kerststukje. Marcel Stadhouders uit Ridderkerk kwam een paar weken geleden op het idee om iets voor deze ouderen te doen.

Zijn moeder verblijft sinds twee maanden in Dijksveld. Door de bezoeken hier ontdekte hij dat veel ouderen verlegen zitten om een praatje en er maar weinig is waar ze naar kunnen uitzien. "Over de mensen die in de zorg werken geen kwaad woord. Die doen allemaal hun stinkende best. Ze rennen de benen uit hun lijf om iedereen te helpen, maar er is simpelweg geen tijd meer om gewoon een praatje te maken. Iedere minuut zijn er hulpvragen waar de verpleegsters op moeten reageren" vertelt Marcel.

Het bracht hem op het idee om zelf iets extra's voor de bewoners te doen. Hij benaderde veel bedrijven met zijn wens om wat leuks voor de kerst te kunnen geven. De respons was in de meeste gevallen snel en positief. "Ik had bij de Bloemenjungle gevraagd om minikerststerren. Ik had de hoop dat die in de week voor Kerstmis wel over zouden zijn. Vervolgens werd ik gebeld met de vraag hoe groot mijn auto was. Bleken ze voor alle 58 bewoners een prachtig kerststuk te hebben gemaakt."

Spontaan bijgedragen werd ook door Bakker Klootwijk, Albert Heijn Dillenburgplein, Coop Bredenoord, Jumbo Wuijts Vlaardingen, Stroopwafelexpress, Italiano drop, Vodafone en RTC/RMC. De dozen om alles in te kunnen stoppen werden gesponsord door Renes.  Marcel en zijn echtgenote Miranda, zus Henny en zwager Ruud waren bijna een dag bezig om alles mooi in te pakken. Bovendien zorgde dierenspeciaalzaak Beestenspul ervoor dat de huisdieren van bewoners ook niet vergeten werden.