Afbeelding

Waardering voor personeelsbeleid

Algemeen

RIDDERKERK - Albert Heijn Dillenburgplein heeft de Kersster "Beter voor de medewerker" van de Regio Zuidwest gewonnen. Dit is een prijs van de supermarktketen voor het beste personeelsbeleid.
De supermarkt in Slikkerveer werd voor de prijs voorgedragen voor het aannamebeleid, opleiding en de doorgroeimogelijkheden. Ook wordt er veel in het personeel geïnvesteerd. "Dit gedrag en deze focus kom je maar weinig tegen bij ondernemers" aldus de voordracht.
De jury bracht na de nominatie twee keer een geheim bezoek aan de winkel aan het Dillenburgplein. Ook na deze visitaties was er een pluim op de hoed van het personeel en de directie. "Een 9+ alom richting klant en medewerker. Warme deken. Zeker een voorbeeld" zo werd na de ontmoetingen met de medewerkers geconcludeerd.
De met de ster gelauwerde supermarktondernemer Remco Heeren ziet de prijs vooral als een waardering voor het hele team. "Dat is ook wat we willen voorstaan met al onze medewerkers. We zijn er als één team voor onze klanten. Daarbij krijgt iedereen kansen om zijn of haar talenten ten volle te benutten. Ook dat is een stimulans voor iedereen om het met elkaar goed te doen."
Veel krachten zijn al jaren verbonden aan de supermarkt. Supermarktmanager Patrick Drent is daar een voorbeeld van. Hij begon met flesseninname en vakken vullen, ontpopte zich daarna als slager en geeft nu leiding aan alle afdelingen. Ook hij vindt dat de Kersster is gehaald door ieders inzet. De jury spreekt waarderend over de sfeer en de service: "Bij binnenkomst viel direct de vriendelijke dame op achter de infobalie. De betrokken groenteman vertelde volop over opleidingen om beter het AGF team te sturen. De vriendelijke dame achter de vleeswaren gaf toe dat het hard werken was, maar dat liever dan een dag naar de klok kijken of het al tijd is."

Advertenties uit de krant