Geslaagd voor EHBO

RIDDERKERK - Na het volgen van een goede en gezellige EHBO-cursus bij EHBO-vereniging Ridderkerk zijn zes van de zeven cursisten geslaagd voor het EHBO-examen.
De cursusgroep is in september begonnen met de opleiding. In acht lessen zijn zij door instructeur Ton Dorchain klaargestoomd voor het examen. Als voorbereiding werd veelvuldig geoefend met praktijksituaties. Door lotus-slachtoffers Tineke en Eddy zijn daarvoor veel verschillende verwondingen uitgebeeld. Dat veel oefenen leidt tot goede resultaten hebben deze cursisten bewezen. In rap tempo werden tijdens het examen de slachtoffers op een goede manier geholpen. De examinatoren waren zeer tevreden en zouden zich met een gerust hart laten helpen door één van de geslaagden. Het halen van een EHBO-diploma is nog maar het begin. Tijdens de vervolgcursus wordt de kennis verder uitgediept en vooral veel geoefend door het nabootsen van ongevallen. Hiervoor wordt regelmatig uitgeweken naar andere locaties om de oefeningen een realistisch karakter te geven. In februari start EHBO-vereniging Ridderkerk met een nieuwe cursus op de maandagavond. Voor meer informatie: www.ehbo-ridderkerk.nl.