Een oorkonde van het AD voor Van der Waal

Toppers bij oliebollentest

RIDDERKERK - Bakkerij Van der Waal staat voor de tweede keer in de top tien van de oliebollentest van het Algemeen Dagblad. De bakkerij in Ridderkerk kwam twee jaar geleden tot een achtste plaats en had dit jaar ingezet op het halen van een plek bij de beste vijf.
Dat is net niet gelukt, maar bakker Jeroen van der Waal is niet minder trots op het behaalde resultaat. "De verschillen in de top zijn klein. We hebben een heel goede beoordeling gehad. Bovendien is dit een resultaat dat we samen met onze klanten hebben bereikt" stelt de bakker. In de aanloop naar de jaarlijkse oliebollentest had de bakkerij een proefpanel, bestaande uit klanten van de winkels in Alblasserdam, Hendrik-Ido-Ambacht en Ridderkerk. In de zoektocht naar de lekkerste oliebol was Van der Waal al vanaf mei bezig met het uitproberen van verschillende recepturen. Hiervoor werd niet over één nacht ijs gegaan. Er werd zelfs speciaal meel uit Amerika voor geïmporteerd om proefondervindelijk te ervaren of hiermee een nog beter resultaat was te behalen. Alle inspanningen resulteerden uiteindelijk in drie varianten, waarover het klantenpanel in november het eindoordeel mocht vellen. "We zijn verder gegaan met de oliebol die de hoogste waardering heeft gekregen. Onze klanten hebben dus duidelijk smaak" concludeert Van der Waal.