Gemeente nu ook bereikbaar via WhatsApp

RIDDERKERK - Met ingang van deze week is de gemeente Ridderkerk ook bereikbaar via WhatsApp. Het betreft een proef van een jaar waarbij de gemeeente via WhatsApp vragen kan stellen. De gemeente wil met dit proefjaar ondervinden of het gebruik van de populaire berichtendienst  nuttig en effectief is voor de contacten met burgers.

Het WhatsApp-telefoonnummer van de gemeente Ridderkerk is 06 1187 0687. Dit nummer is alleen bedoeld voor WhatsApp-berichten. Het is niet mogelijk naar dit nummer te bellen of een sms te sturen.

De WhatsApp-berichten worden door de gemeente gelezen en beantwoord tijdens kantooruren, van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Er wordt daarbij gestreefd naar zo snel mogelijke beantwoording. Er worden alleen individuele WhatsApp-gesprekken gevoerd. Privacygevoelige informatie gaat niet via WhatsApp.