Verouderde huizen als nieuw in de markt

RIDDERKERK - Verouderde koopwoningen liggen moeilijk in de markt. Maar de kopers staan er wel voor in de rij als ze professioneel zijn opgeknapt. Dat bewijst Iljack Slikkerveer, die ruim drie jaar geleden begon met het aankopen en renoveren van 'moeilijke' objecten. Via Slikkerveer Vastgoed vonden tientallen kopers wel het huis van hun dromen.
"We hebben nu zelfs een wachtlijst. Alles waar we aan beginnen is al bij voorbaat verkocht. We hebben nog nooit een bordje 'Te Koop' in de tuin hoeven te zetten. Er is nu alweer getekend voor huizen die we pas in augustus of september van dit jaar klaar hebben" vertellen Iljack en zijn partner Mireille van Halem over het succes. Samen geven zij nu leiding aan een werkploeg van acht personen. "Naast ons eigen bouwbedrijf schakelen we voor het werk zoveel mogelijk lokale bedrijven in. Al het werk wordt nu voor 99% door Ridderkerkse bedrijven gedaan" benadrukken de twee.
De eerste jaren waren vooral appartementen in Ridderkerk en omgeving het werkterrein, maar inmiddels is de "Slikkerveerformule" ook toegepast op twee-onder-een-kap-woningen en vrijstaande woningen. "Voor alle woningen geldt dat er heel wat aan gedaan moet worden om ze voor een koper aantrekkelijk te maken. Dat is niet zo verwonderlijk. Lang niet alle kopers hebben er zin in om zelf vele maanden te moeten klussen. En die noodzakelijke verbouwing in je hypotheek meenemen lukt niet meer. Via ons systeem krijg je dat eindplaatje wel gefinancierd" licht Mireille toe.
Eigenaren van verouderde woningen zien vaak op tegen de kosten van het opknappen en weten niet of ze die investering nog wel terug zullen verdienen. "En niemand wil op z'n oude dag nog jaren zitten met een woning die in de verkoop staat. Wij maken aan die onzekerheid een eind met een reëel bod en een snelle afhandeling" aldus Iljack.
Slikkerveer Vastgoed is dit jaar begonnen met een vernieuwde website: www.slikkerveervastgoed.nl. Wie een beeld wil hebben van de werkwijze kan kijken op de Facebookpagina 'Wonen in Ridderkerk'.