Proef met elektrische wijkbus

RIDDERKERK - In Ridderkerk-West gaat op woensdag 11 januari een pilot van start met een elektrische wijkbus. Deze bus is bedoeld voor 55-plussers en wijkbewoners die slecht ter been zijn.
Men kan met dit nieuwe vervoer thuis in wijk West worden opgehaald en naar elke bestemming binnen Ridderkerk worden gebracht. De standplaats van deze wijkbus is de Gasterij.
De bus gaat voorlopig op woensdag en vrijdag gaan rijden. De eerste maand is dit vervoer gratis, daarna zal er een kleine bijdrage per rit worden gevraagd.

Strippenkaarten
In de Gasterij en bij de receptie van Riederborgh zal men een strippenkaart kunnen kopen. De chauffeur hoeft dan alleen maar voor een ritje af te stempelen. Op de bus is ook altijd een bijrijder die helpt met in en uitstappen. Een rollator kan opgeklapt mee achterin de bus. Er wordt gereden op afspraak en men kan hiervoor contact opnemen via 0180-452690.