Geheugenpaleis in West

RIDDERKERK - In Gasterij de Ontmoeting in Ridderkerk-West start op woensdag 11 januari de ontmoetingssoos 'Het Geheugenpaleis'. Deze nieuwe activiteit is speciaal voor ouderen die te maken hebben met vergeetachtigheid en lichte dementie.
De deelnemers kunnen bij de ontmoetingssoos gezamenlijk activiteiten ondernemen om elkaar zo scherp te houden.
'Het Geheugenpaleis' start de dag met koffiedrinken en gezellig bijkletsen. Daarna is er als vast onderdeel muziek en bewegen. Tussen de middag wordt er gezamenlijk geluncht. Tegen een kleine meerprijs kan er ook een warme maaltijd genuttigd worden. De middag wordt gevuld met spelletjes, waar geheugentraining ook een onderdeel van is.
Het is vooral de bedoeling dat men veel plezier met elkaar heeft. Voor deze geheugensoos is geen indicatie nodig. De eigen bijdrage bedraagt € 3,-- per keer. Ook mantelzorgers zijn welkom met vragen op het gebied van zorg, ondersteuning en informatieuitwisseling.
'Het Geheugenpaleis' is een innovatief concept van SOL (Samen Ondernemend Leren) en wordt in samenwerking met Riederborgh tot stand gebracht. Gasterij de Ontmoeting is te vinden aan de Boksdoornstraat 80 (Wijkcentrum West). Voor meer informatie kan men contact opnemen met Leni Nugteren: lenin@riederborgh.nl of 0180-452648.