Twee cheques voor kinderboerderij

RIDDERKERK - Kinderboerderij De Dierenhof uit Ridderkerk is een dubbele winnaar van Wecycle. De boerderij staat in de top van inzameling van kleine elektrische apparaten. Daarnaast leverde stemmen de  aanbieding van recycling apparaten op de milieustraat een sponsorcheque voor de Dierenhof op.

Inwoners konden punten scoren voor het lokale goede doel door in 325 gemeenten e-waste in te leveren op hun milieustraat. De 25 gemeenten met de meeste punten per inwoner, ontvangen van Wecycle een sponsorcheque van €1.000,- voor het gekozen lokale goede doel. De eindstand van alle gemeenten staat op: wecycle.nl/inleveren. Vanaf Koningsdag start een nieuwe ronde.

Elke kinderboerderij kan ook inleverpunt worden, waar bezoekers gratis afgedankte kleine elektrische apparaten kunnen inleveren. Als maatschappelijke sponsoring ontvangt de kinderboerderij van Wecycle jaarlijks €250,-. Dit bedrag kunnen de boerderijen naar eigen inzicht besteden aan de kinderboerderij. De Dierenhof uit Ridderkerk ontvangt een extra beloning van €250,- omdat zij vorig jaar 2.500 apparaten heeft ingezameld. In totaal werken 165 kinderboerderijen samen met Wecycle.