Rijbewijskeuring in Riederborgh

RIDDERKERK - Automobilisten die voor verlening van hun rijbewijs gekeurd moeten worden, kunnen hiervoor maandelijks terecht in de Riederborgh in Ridderkerk. Vanuit de RijsbewijskeuringsArts worden er keuringen verzorgd voor senioren en chauffeurs met rijbewijs C/D/E.
De keuringen in het zorgcentrum aan de Boksdoornstraat 2 zijn op 26 januari, 23 februari en vervolgens eens per maand. In januari zijn de tarieven € 35,-- voor 75-plussers met rijbewijs B/E en € 55,-- voor medische keuringen, rijbewijs C/D/E (ook voor code 95) en Taxipas. Leden van CNV en ouderenbonden krijgen € 5,-- korting op deze prijzen. In februari kosten de keuringen € 37,50 voor 75-plussers en € 57,50 voor de andere keuringen. De korting voor CNV-leden en ouderenbonden is dan € 7,50. Afspraken kan men met het landelijk afsprakenbureau: 036-7200911 of via www.rijbewijskeuringsarts.nl. Het is niet mogelijk rechtstreeks bij de locatie een afspraak te maken. Voor een keuring moet men zelf voorzien in een Eigen Verklaring met Geneeskundig Verslag. Het keuringsformulier (Eigen Verklaring) is verkrijgbaar bij de gemeente en via internet op mijn.cbr.nl (inloggen met DigiD). Geadviseerd wordt om ten minste vier maanden voor het verlopen van het rijbewijs de keuring te doen.