Exclusieve villa's in Groot Goed

RIDDERKERK - Wie in Ridderkerk graag zijn eigen droomhuis wil laten bouwen, krijgt hiervoor binnenkort een unieke gelegenheid: op donderdag 26 januari start de verkoop van de vier villa's in Groot Goed in de jonge wijk Het Zand. Elke koper kan zelf, in samenspraak met een architect, zijn woning samenstellen op één van de kavels achter de Middenmolendijk.
Voor de vier kavels, in oppervlakte uiteenlopend van circa 544 tot 870 m2, heeft architect Ab Veerbeek vier exclusieve, landelijke villa's ontworpen. Een koper kan deze woningontwerpen als basis gebruiken om zijn eigen woning te creëren óf samen met de architect een eigen idee uitwerken. "Voor de vier villa's hebben we aansluiting gezocht bij de bebouwing langs de dijk. Een landelijke architectuur is voorwaarde voor de woningen die op deze bijzondere locatie komen" vertelt Ab Veerbeek. 'Daarnaast moeten de villa's van elkaar verschillen én zich onderscheiden van de projectmatige woningen in Groot Goed. Een koper heeft dus behoorlijk wat ontwerpvrijheid.'
Vanaf 26 januari is de verkoopbrochure van de villa's en het inschrijfformulier op te halen en op te vragen bij Ooms Makelaars in Dordrecht (dordrecht@ooms.com en 078 614 4333). "In de brochure staan onder meer de kavelpaspoorten, de verkoopprocedure en de spelregels voor deze exclusieve woningen beschreven" zegt Menno Stok, projectontwikkelaar van AMARE Vastgoed. Belangstellenden hebben tot 6 februari 9.00 uur de gelegenheid hun inschrijfformulier bij Ooms in te leveren. Kort daarna zal de loting voor deze villa's plaatsvinden. "Wie eind vorig jaar aanwezig is geweest bij de workshop om mee te denken over de exclusieve villa's, heeft dubbele kans om ingeloot te worden. Maar daarnaast is iedereen die geïnteresseerd is serieus kanshebber" aldus de projectontwikkelaar.
De verkoop van de vier exclusieve villa's loopt vooruit op de verkoop van de overige 19 luxe woningen die in Groot Goed zullen worden gerealiseerd. De verwachting is dat de verkoop van deze woningen nog in het eerste kwartaal van 2017 plaatsvindt. Voor meer informatie: www.woneningrootgoed.nl.