In Rotterdam en Krimpen aan den IJssel waren de tabletlessen afgelopen jaar een succes

TabletStudent komt naar Ridderkerk

RIDDEKERK - De Tablet Student komt ook naar Ridderkerk. In februari starten tablet en smartphone lessen voor senioren in Wijkpunt Oost. In Rotterdam en Krimpen aan den IJssel waren deze lessen afgelopen jaar een groot succes.
In januari 2016 begonnen twee studenten van De Hogeschool Rotterdam tablet met het geven van lessen aan senioren. Hun idee voor De Tablet Student ontstond uit twee problemen van deze tijd. Veel senioren hebben moeite met de steeds sneller veranderende technologie. Zij zijn er simpelweg niet mee opgegroeid. Wij als jonge studenten zijn dat wel en willen deze kennis graag delen met onze senioren" aldus Leon Blaak. De Tablet Student biedt groepslessen aan zodat ouderen elkaar kunnen leren kennen en dus nieuwe contacten opdoen en bekend raken met bijvoorbeeld social media of facetime (beeldbellen). Hierdoor wordt het onderhouden van contact met kinderen of kleinkinderen een stuk eenvoudiger gemaakt. In de lessen die De Tablet Student geeft komt alles aan bod. Vooral praktische zaken worden uitgelegd, zoals simpele handelingen als verbinding maken met WIFI en uitleg van de knopjes. Als men de basis onder de knie heeft, kan men verder met de cursus. De Tablet Student legt dan bijvoorbeeld uit hoe men een foto kan maken en doorsturen en wat er met handige 'Apps' gedaan kan worden. Niet onbelangrijk: Het maakt niet uit welke tablet en/smartphone men bezit. Vanaf maandag 13 februari zijn er iedere week groepslessen in het gebruik van een tablet en smartphone in een zaal van Trefpunt Oost aan de Genestetstraat 2 te Ridderkerk. Deelname kost € 15,-- per les. Voor meer informatie: www.detabletstudent.nl. of 06 5217 6337.