Cursus Eerste Hulp in een nieuw jasje

Het volgen van een EHBO-cursus is belangrijk. Niemand wil tenslotte met lege handen staan bij een ongeval. Tijdens een cursus worden de belangrijkste beginselen van eerste hulpverlening geleerd en wordt veel geoefend met praktijksituaties. Hierdoor kunt u bij een echte calamiteit u snel iemand op de juiste manier helpen.

RIDDERKERK - EHBO-vereniging Ridderkerk geeft al meer dan 80 jaar EHBO-cursussen. Ook in 2017 start zij weer met een opleiding Eerste Hulp. Nieuw hierbij is dat het diploma zowel de eerste hulpverlening aan volwassen als aan kinderen omvat. Twee certificaten voor de prijs van één.

Het belang van een EHBO-cursus is ook onderkend door zorgverzekeraars. Binnen veel aanvullende zorgverzekeringen wordt daarom een gehele of gedeeltelijke vergoeding gegeven van het cursusgeld.

Op maandag 6 februari start de vereniging met een nieuwe basiscursus. Tijdens deze cursus leren cursisten de basisbeginselen van eerste hulpverlening. Daartoe behoren onder andere reanimatie, verbandleer en eerste hulp aan kinderen. Alle lessen worden gegeven door een gecertificeerd instructeur, die daarbij wordt bijgestaan door LOTUS-slachtoffers.

Voor meer informatie over deze en andere cursussen kunnen belangstellenden terecht op www.ehbo-ridderkerk.nl.