Op de Kilimanjaro voor War Child

RIDDERKERK - Linda Seine en Oebele Struijk uit Ridderkerk staan voor een pittige uitdaging. Ze zullen op zaterdag 28 januari de Kilimanjaro beklimmen. Met de klim naar de top op 5895 meter doet het paar mee aan de War Child Kili-challenge. In totaal gaan 75 landgenoten de Afrikaanse berg op om zoveel mogelijk geld op te halen voor oorlogskinderen.
Linda en Oebele betalen hun reis zelf en haalden sponsorgeld op voor War Child. Hun streefbedrag van € 5.000,- zijn ze inmiddels voorbij: "Ons persoonlijke doel is uiteraard de top halen en van een schitterend uitzicht te genieten. We voegen echter nog een doel toe aan deze bijzondere reis. Toen we hoorden van de Kilichallenge, waren we gelijk enthousiast en dat is ons tweede doel: geld inzamelen voor War Child."
Ook ambassadeur Tooske Ragas beklimt dit jaar de Kilimanjaro: "Het werk van War Child is meer dan ooit hard nodig. Bijna 250 miljoen kinderen groeien op in oorlogsgebied."
Voor de in totaal 75 deelnemers is de Kili-Challenge al een tijdje geleden begonnen met bootcamps, wandelingen, trainen in de Ardennen, een ijsbad en natuurlijk de fondsenwervende acties. Inmiddels is de totaalteller ruim voorbij de doelstelling van € 300.000,-.