Smikkelen en smullen van eigen gemaakte bonbons

RIDDERKERK - Op zaterdag 28 januari werd er een workshop bonbons maken voor mensen met een verstandelijke beperking georganiseerd door Stichting AAVB  in samenwerking met het Rode Kruis en Chocoladeatelier van Noppen in Ridderkerk.
Speciaal voor deze groep deelnemers heeft van Noppen een programma ontwikkeld, zodat ook zij een workshop bonbons maken kunnen volgen. In begrijpelijke taal werd er eerst een film vertoond over waar de ingrediënten vandaan komen en waar chocolade van gemaakt wordt. Vervolgens konden de deelnemers zelf bonbons maken. Door de diverse kleuren chocolade en het versieren van de bonbons was de verleiding groot om niet al een hapje te nemen. Als een deelnemer alle bonbons klaar had konden ze deze in een mooi doosje verpakken als een cadeautje voor zichzelf. Met doosjes vol eigen gemaakte bonbons gingen de deelnemers, vooral afkomstig uit Ridderkerk en Barendrecht, weer naar huis.
Deze workshop werd mede mogelijk gemaakt door de belangeloze inzet van meer dan 30 vrijwilligers. Zonder hen was deze workshop niet mogelijk geweest. Voor meer informatie: www.stichtingaavb.nl.