Nine Scholles Koedoot (31)

Waar kennen we jou van?

Ik heb tot mijn achttiende jaar in Ridderkerk Bolnes gewoond.
Toen werkte ik bij kledingwinkel Landgraaf. September vorig jaar ben ik samen met een collega de dagopvang De Toekomst in de protestante kerk in Ridderkerk gestart.
Deze opvang zijn we twee jaar geleden in Barendrecht en Rhoon begonnen en ik wilde dit ook graag in Ridderkerk.
Ook kennen mensen mij als de kleindochter van Ies en Truus Koedoot, mijn opa en oma.
Vertel eens wat meer over De Toekomst.

Het is dagbesteding voor mensen met geheugenproblemen, psychische problemen en licht fysieke beperkingen. Ik werkte in de zorg. Door alle bezuinigingen ging het werk me tegenstaan. Ik wil graag echt iets voor mensen betekenen. Dat kan ik nu bij De Toekomst. Het is kleinschalig en ik kan er echt voor deze mensen zijn. Ik werk er drie dagen in de week.

Kom je vaak mensen tegen die jou 'ergens' van kennen?
Als ik door Ridderkerk loop, ken ik nog steeds veel mensen. Heel leuk.

Hoe is jouw gezinssituatie?

Ik ben tien jaar getrouwd met Moreo. We hebben drie kinderen. Jada van 11 jaar, Jaymie van 10 jaar en Ruben van vier jaar. Ook hebben we hond Puck. We wonen in Spijkenisse.

Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Ik was acht jaar toen mijn zusje Maribel geboren werd. Dat was zo spannend en mooi tegelijkertijd.

Waar heb je voor het laatst heel hard om gelachen?

Mijn zoon Ruben zei laatst tegen mij, na het krijgen van een preek over zijn gedrag: ,,Ben je klaar? Ik krijg hoofdpijn van je." Probeer dan maar eens streng te blijven. Ik heb ontzettend gelachen.

Wanneer was je het gelukkigst?

Nu. Ik werd jong moeder plus mijn besluit om te stoppen met mijn baan. Het waren niet de beste tijden. Nu heb ik alles op de rails en dat voelt goed.

Waar ben je verdrietig om geweest?

Zes jaar geleden overleed mijn nichtje tien uur nadat ze geboren was. Heel heftig.

Wie is je grote voorbeeld?

Mijn moeder. Zij is de persoon die ik wil zijn. Sterk, krachtig, zelfverzekerd, altijd blijven studeren. Ik kijk echt tegen haar op.

Welke toekomstdromen heb je nog?

Ik zou graag wonen in een vrijstaand huis met een stukje grond eromheen waar we dieren kunnen houden. Ook droom ik van een groot feest als Moreo en ik 12,5 jaar getrouwd zijn.

Waar word je verlegen van?

Praten in een groep vind ik lastig. Ook als ik complimentjes krijg, kan ik verlegen worden.

Welk talent zou je willen hebben?

Zingen. Nu zing ik regelmatig op het werk en dan wordt erom gelachen. Als ik goed zou kunnen zingen, zou ik er zeker wat mee gaan doen.

Wie zou je voor een dag willen zijn?

O, een brandweervrouw. Ik heb daar zo'n romantisch beeld van. Dat het alarm afgaat, ik via zo'n paal naar beneden glijd, de brandweerwagen in storm en vervolgens iemands leven red.

Wat zijn je hobby's?

Eens per week doe ik aan Kizumba. Een soort Afrikaanse tango.

Wat zijn je angsten?
Dat er iets met de kinderen gebeurt. Ik ben ook bang voor spinnen en ik ben claustrofobisch.

Wat vind je stom?

Bezuinigingen in de zorg, racisme, bumperklevers en dat sommige mensen zich beter voelen dan een ander.

Waar kijk je naar op televisie?

Met de kinderen naar The Voice of Holland. En ik ben gek op spannende series die ik via Netflix kijk. Bewust niet doordeweeks, want het is erg verslavend.

Wat staat er in het laatste WhatsAppje dat je hebt gekregen?

Dat is een berichtje van mijn zusje Maribel. Ze vraagt of ik mee ga naar Elisabeth in concert in Paleis het Loo. Dat is in juni. Maar het kost 66 euro, dus ik ga daar nog even over nadenken.

Wat is je favoriete quote?

Het is niet echt een quote, maar ik geloof dat er als er iets negatiefs gebeurt er daarna altijd weer wat positiefs komt. Ik probeer me daaraan vast te houden.