Black Top live bij Bluezy

RIDDERKERK - De Nederlandse bluesrockband Black Top speelt op donderdag 23 februari bij Radio Ridderkerk. De band die een paar jaar geleden nog speelde op het Bluezy Blues Festival in Ridderkerk, wordt ontvangen in een live uitzending van "Bluezy". De groep zal met presentator Nico Bravenboer praten over het nieuwe album "Cherry picking", waarna het stevig losgaat in de kantine van de lokale omroep. In de nummers van Black Top klinken ingrediënten door van AC/DC en ZZ Top. De veertien nummers van hun nieuwe album nam de band op in een oude villa in de buurt van Dresden. Om een live gevoel te creëren, werd de plaat opgenomen zonder gebruik van een metronoom, waardoor de opnamen klinken zoals de band ook op het podium klinkt. De uitzending van "Bluezy" begint om 20.00 uur. Belangstellenden zijn vanaf 19.30 uur van harte welkom aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat 1.