Fonobori ondersteunt groene schoolpleinen

RIDDERKERK - In Barendrecht en Ridderkerk werkt Stichting Ravottuh met verschillende partners samen aan het ontwikkelen van 10 groene schoolpleinen. Met een bijdrage vanuit de regeling "Groen doet Goed" van de Provincie Zuid-Holland betrekt Ravottuh kinderen, ouders, leerkrachten, bewoners, maatschappelijke organisaties en de gemeenten bij de ontwikkeling van deze pleinen. Per plein wordt een plan op maat gemaakt waarbij de wensen van de gebruikers centraal staan.

In Ridderkerk draagt het fonds Fonobori maximaal €3.000 (incl. btw) per school bij. Daarmee is voor alle deelnemende scholen een mooi financiële basis gelegd voor de realisatie van hun groene schoolplein. De functie van een groen schoolplein is meer dan alleen spelen. Een natuurlijke inrichting van de buitenruimte rondom scholen daagt kinderen uit tot meer buitenspelen en bewegen: het kan gebruikt worden voor verschillende lessen, het laat mensen uit de buurt ontmoeten. De groene schoolpleinen worden openbaar toegankelijk en kunnen dus ook na schooltijd worden gebruikt!

In Ridderkerk doen de  Dr.Schaepmanschool, De Klimop, De Piramide, De Noord, De Fontein en de Bosweide mee.De voortgang van het project is te volgen via: facebook.com/BARnaarbuiten.