Ontmoeting met schrijvers

RIDDERKERK - Donderdag 9 maart vindt de vijftiende editie van de Dag van de Literatuur plaats in de Doelen in Rotterdam. De Dag van de Literatuur is een tweejaarlijks literatuurfestival voor leerlingen uit de bovenbouw van het voortgezet onderwijs. Tijdens dit evenement zal een groot aantal prominente en opkomende auteurs aanwezig zijn. De auteurs treden op in talkshows, geven interviews, dragen voor, geven workshops en signeren hun werk.

Talkshow
Leerlingen uit atheneum 4 en 5 van het Farelcollege in Ridderkerk zullen dit evenement bezoeken en actief aan allerlei activiteiten deelnemen. Drie van hen spelen die dag een speciale rol. Zij zijn namelijk uitgekozen om een talkshow te presenteren: Jasper Kooke, Zoë Mulder en Rosa de Vries. Zij presenteren deze talkshow voor een publiek van 750 leerlingen en hebben daarin zeker niet de minste schrijvers te gast. Ze interviewen namelijk Herman Koch, Alex Boogers en Lize Spit. De drie leerlingen zijn al enige tijd heel enthousiast bezig met de voorbereiding van deze talkshow. Zo hebben zij een workshop talkshowhosting gevolgd en al heel wat boeken van de schrijvers gelezen. De laatste weken houden ze zich voornamelijk bezig met het zoeken naar overkoepelende thema's en daarbij behorende vragen, muziek en decor. Jasper, Zoë en Rosa hopen met deze talkshow te laten zien dat dat literatuur niet alleen voor oude mensen is en niet saai is, maar juist heel leuk!