Kuyperhof gaat heel snel

RIDDERKERK - Het ziet er naar uit dat ook de eerste paal voor de tweede fase van de Kuyperhof in Ridderkerk geslagen zal worden in de wetenschap dat er kopers zijn gewonnen voor alle woningen. Van de 30 woningen in het laatste deel van het centrumplan zijn er nog maar twee beschikbaar.
Volgens makelaar Arjen Jansen van Ridder Huizen makelaardij waren de vijf woningen die samen de 'Kuyperschool' gaan vormen bijzonder snel verkocht. "Door de eisen die voor de buitenkant golden hebben deze huizen binnen een bijzondere maatvoering gekregen. Het zijn niet allemaal rechttoe rechtaan muren. Dat, samen met de uitstraling, maakt dit tot bijzondere woningen" verklaart hij de belangstelling.
Nagenoeg allemaal verkocht zijn de andere achttien eengezinswoningen van dit project dat verder bestaat uit zes tweekappers en één vrijstaande woningen, die aan een nieuwe waterpartij gerealiseerd worden. Deze woningen zijn inmiddels allemaal verkocht. Voor de vrijstaande villa, met de vraagprijs van ruim vijf ton het duurste van het plan, is nog geen koper gevonden.
Ook voor al deze woningen is er veel aandacht voor de gevels met onder meer rollagen, een roedeverdeling in alle ramen en sierblokjes op de bovenhoeken van de ramen. Naar verwachting wordt al in april begonnen met de voorbereidende bouwwerkzaamheden. De Kuyperhof is net als de Koningshof aan het Koningsplein een ontwikkeling van Leyten. Voor meer informatie: www.ridderhuizen.nl of 0180-413666.