Inloop over windmolens op 30 maart

RIDDERKERK - Op donderdag 30 maart is er bij Van der Valk Ridderkerk een inloopavond over de mogelijke locaties voor windmolens in de regio Rotterdam.
Op deze avond wordt informatie gegeven over de locaties die de provincie Zuid-Holland nu op het oog heeft. Op basis van het onderzoek hebben de Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland 23 nieuwe locaties in de regio Rotterdam aangewezen. In Ridderkerk staat één van de locaties voor de bouw van windturbines al vast, namelijk op het bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard. Deze ontwikkeling is opgenomen in het inpassingsplan, waar tegen geen beroep meer mogelijk is. Twee locaties in Ridderkerk (bedrijventerrein Ridderhaven-Donkersloot en het poldergebied tussen het spoor en de Waal) zijn na het onderzoek van de provincie geschrapt uit de plannen. De locatie Stormpolder in Krimpen aan den IJssel en de locatie Bedrijven Terrein Oost in Barendrecht, beide niet ver van de gemeentegrens met Ridderkerk, zijn in beeld voor verder onderzoek voor mogelijke plaatsing van windmolens.
Tijdens de inloopavond kan men alles horen over de stand van zaken en de mogelijkheid om op de plannen te reageren. Men is hiervoor bij Van der Valk welkom tussen 19.00 en 21.00 uur.