Archieffoto 2016.

Inschrijven voor 3x2

RIDDERKERK - Sinds 1 maart is het al mogelijk om digitaal in te schrijven voor de komende editie van de jeugdwielertour 3x2, maar voor ouders/kinderen die dit liever persoonlijk doen is op woensdag 5 april gelegenheid. Er kan die middag tussen 12.30 en 14.00 uur worden ingeschreven in de kantine van korfbalvereniging Ten Donck op het Reyerpark.
De 46ste editie van 3x2 wordt gehouden van 7 t/m 12 augustus. Deelname staat open voor kinderen die geboren zijn tussen 7 augustus 2001 en 1 januari 2009. Er kunnen maximaal 432 jongens en meisjes meedoen. Het inschrijfgeld voor een hele week plezier is tot en met 5 april € 25,00 per deelnemer. Ná 5 april kost deelname € 30,00. Vanaf de site www.3x2.nl dient het aanmeldingsformulier te worden gedownload. Met moet een handtekening van een ouder/verzorger hebben om te kunnen inschrijven.

Voorlezer naar halve finale

Zul Alwani van CBS De Bongerd in Ridderkerk heeft zich geplaatst voor de halve finale van de Nationale Voorleeswedstrijd.
Hij behoorde afgelopen vrijdag bij de kwartfinale in Hellevoetsluis tot de beste twee lezers van de voorleeskampioenen uit de regio. Zul maakte indruk op de jury met het voorlezen van fragmenten uit "Dummie de Mummie en de Gouden Scarabee". Hij verdiende hiermee een plek in de halve finale die op 19 april gehouden wordt in de bibliotheek in Rotterdam. De landelijke finale is op 17 mei in de Schouwburg van Amstelveen.

Brand in schoorsteen

Zondagnacht werd de brandweer om tien over half een uit bed 'gepiept' voor een woningbrand aan de Rijksstraatweg. Vrijwilligers uit Ridderkerk en beroepslieden uit Rotterdam rukten in totaal met drie voertuigen uit. Met behulp van de ladderwagen werd het schoorsteenkanaal geveegd, waarmee de situatie snel onder controle was.