Handtekeningen tegen windmolens

RIDDERKERK - De werkgroep Lucht en Geluid heeft opnieuw handtekeningen tegen de plaatsing van windturbines in Ridderkerk aan het gemeentebestuur aangeboden. Namens de werkgroep overhandigde Astrid Griffioen een pakketje met 279 steunbetuigingen aan burgemeester Attema. Eerder werden al 1002 handtekeningen tegen windmolens naar de gemeente gebracht. De werkgroep Lucht en Geluid is niet tegen windenergie, maar verzet zich wel tegen de geplande locaties in druk bewoond gebied "in en aan de randen van de gemeente Ridderkerk". Binnen Ridderkerk zijn de pijlen gericht op Nieuw-Reijerwaard, waar drie hoge windmolens mogen verrijzen. Daarnaast doet de provincie studie naar nieuwe locaties, waarvan de Stormpolder bij Krimpen aan de IJssel en Bedrijventerrein-Oost in Barendrecht ook Ridderkerk zullen raken.