Geloot voor schoolvoetbaltoernooi

RIDDERKERK - Op woensdag 12 april is voor de 21ste keer het Ridderkerks Schoolvoetbaltoernooi, maar het is de eerste keer dat dit wordt georganiseerd door Sport en Welzijn. Het vroegere organisatiecomité is na twintig edities gestopt en heeft het evenement overgedragen aan SenW.
"We willen op dezelfde voet verder, maar we hebben wel wat veranderingen doorgevoerd" zegt Brendon Tholenaars. De eerste verandering is dat er met het toernooi gerouleerd gaat worden tussen de sportcomplexen. Er wordt dus niet meer elk jaar in Rijsoord gespeeld, maar beurtelings in Ridderkerk, Slikkerveer, Bolnes enz. Het komende toernooi is op de velden van RVVH. Ten opzichte van voorgaande jaren wordt er in korter tijdbestek gespeeld: "De wedstrijden zijn niet korter, maar we gaan meer velden benutten. Dan kan het allemaal tussen 13.00 en 17.00 uur gespeeld zijn."
Dat het toernooi leeft blijkt uit het aantal inschrijvingen. Vanuit de scholen zijn veertien jongensteams en elf meidenteams ingeschreven. Van de loting voor de poules zijn filmpjes gemaakt voor Facebook, die al honderden keren zijn bekeken.

Feyenoordtraining
In de elftallen van de jongens mogen meisjes meedoen, maar de meidenzeventallen mogen zich zo niet versterken. Voor het fluiten van de wedstrijden komen tien studenten van het Albeda College (sector voetbal) naar Ridderkerk. Daarnaast verlenen Citytrainers van het Máximacollege hand- en spandiensten. Dankzij de samenwerking met Feyenoord voor "Scoren in de wijk" zijn er een Feyenoord springkussen en opblaasvoetbalveld als extra attracties. Vanuit Feyenoord wordt er op woensdag 5 april ook een speciale training verzorgd als opwarmer voor het toernooi. Alle kinderen uit de groepen 7 en 8 kunnen deze middag meedoen. Aanmelden via: inschrijven@senwe-ri.nl.