Paasconcert met Katwijks koor

RIDDERKERK - In de Wilhelminakerk in Slikkerveer is op vrijdag 7 april een paasconcert met het Katwijks Jong Mannenkoor "Sjir El Shaddai".
Die koornaam betekent "Een lied voor God de Almachtige" en dat ik ook waar het koor onder leiding van André Hobo voor staat. Het uit dertig jongelingen bestaande koor brengt psalmen, gezangen en geestelijke liederen. Muzikale medewerking aan het concert in Slikkerveer verlenen pianist Arjan Wouters, organist Jan Peter Teeuw en fluitiste Dorette Lagendijk. De bespeelster van de dwarsfluit is actief op het gebied van kamermuziek en verzorgt regelmatig concerten, recitals en muzikale intermezzo's bij koorconcerten, huwelijken en congressen. Ook verleent ze regelmatig medewerking aan cd- en tv-opnames.
Het paasprogramma in de kerk aan de Bourgondischelaan 1 begint om 19.30 uur. Ds. J.P.J. Voets verzorgt op deze avond de meditatie. Na afloop kan er gezellig worden nagepraat in de zaal achter de kerk bij koffie en fris. Het concert is gratis toegankelijk. Wel is er een collecte, waarvan de opbrengst bestemd is voor de jaarlijkse Tentweek in het Electropark in Slikkerveer.