Huisvlijt in Oudheidkamer

RIDDERKERK - Vanaf woensdag 26 april t/m 10 juni is er in de Ridderkerkse Oudheidkamer een tentoonstelling te zien met een verscheidenheid aan uitingen van creatieve huisvlijt. Getoond worden handwerken en andere werkstukken van ruim vijftien hobbyisten.

Daarbij is werk van leden van kantklosvereniging 'Ridderslag'. Ander handwerk komt van Nina van Helvoort (borduurwerk), Lies Huizer (merklappen) en Mariëlle en Natasja Janssen (gehaakte poppetjes). Daarnaast zijn er sieraden van Jolande van Geenen en keramiek van Ellen Kievit, Corrie Somsen en Sylvia Timmerhuis. Andere deelnemers zijn Thea Timmerhuis (papieren schalen), Wilda Rijsdijk (mozaïeken), Gé Bolland-Somsen (schilderijen), Corrie Witter (zelfgemaakte kaarten) en Hans Witter (tinnen soldaatjes).

Deze wisseltentoonstelling kan worden bezocht op de middagen van woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag tussen 13.30 en 16.30 uur. De toegang is gratis. De officiële opening wordt op zaterdag 29 april om 14.30 uur verricht door Ellen Kievit en Kathy van Helvoort.