Uniek interkerkelijk project met Christmas Event voor Ridderkerk

RIDDERKERK - Het is voorlopig nog geen Kerst. Toch is het goed om vast te melden dat er een groot `Christmas Event` voor Ridderkerk wordt voorbereid. Dit vindt plaats op vrijdag 15 december in sporthal De Fakkel en wordt georganiseerd vanuit de gezamenlijke kerken.
Vorig jaar ontstond bij de Evangelisatiecommissie van de Protestantse Gemeente ´de Levensbron´ het idee om een interkerkelijke kerstzangavond te organiseren. De bedenkers schreven alle kerken in Ridderkerk met de vraag of zij dit initiatief willen en kunnen ondersteunen. Na een eerste vergadering volgde meer bijval van verschillende kerken en al snel was een kern-werkgroep gevormd, "Steeds meer kerken zijn aangesloten en we mogen nu wel zeggen dat de meeste kerken in Ridderkerk aan dit project mee willen werken of een bijdrage willen leveren" vertelt Johan Vlietstra. Kerken die meedoen zijn nu : Prot. Gem te Bolnes, Geref. Kerk Vrijgemaakt (Maranathakerk), Chr. Geref. Kerk (Elimkerk), Prot. Gem. de Levensbron, Herv. Gem. Goede Herderkerk, Herv. Wijkgem. Drievliet/Oostendam (Ichthuskerk), R.K. St. Jorisparochie, Herv. Singelkerk, Geref. Kerk te Rijsoord, Herv. Gem. te Rijsoord en het Leger des Heils.
Voor zover ons bekend is het nooit eerder gebeurd dat zoveel kerken binnen Ridderkerk hun schouders onder een gezamenlijk project hebben gezet.

Kerstmusical
Hoe de avond eruit gaat zien is nog niet volledig ingevuld. Het is nog een voorlopig plan, maar dat krijgt wel steeds verder vorm. Op papier staat nu ontvangst bij de sporthal met muziek, vuurkorven en warme chocolademelk. Daarna is er in de zaal samenzang met een aantal bekende kerstliederen en wordt een kerstmusical opgevoerd. Na afloop is er gelegenheid met elkaar in gesprek te gaan en enkele stands met allerlei informatie te bezoeken.
Zoals één van de werkgroepleden opmerkte: "Het wordt geen avond met alle toeters en bellen die je maar kunt verzinnen. Wanneer je dat doet heb je een eventuele volgende keer niets nieuws meer te brengen."
Nieuwsgierig geworden? Voor informatie kan men terecht bij Johan Vlietstra (johan@vlietstra.net) en Jan Huisman (jhuisman3@chello.nl).