Scheerfeest met roofvogels op de kinderboerderij

RIDDERKERK - Op zaterdag 20 mei is het jaarlijkse schapen scheren op de kinderboerderij in het Ridderkerkse Oosterpark. Verspreid tussen 10.30 en 16.00 uur worden de schapen uit hun wollen jasje geholpen. Naast het scheren zal er weer van alles te beleven zijn. Zo is er ook dit jaar een roofvogelshow, die mogelijk is gemaakt door het wijkideeteam.
Voor kinderen is er van alles te doen. Zij kunnen een potje van klei draaien bij de pottenbakker en voor € 1,-- zelf een glas graveren. Voor € 1,-- kan ook met paard en wagen een ritje worden gemaakt. Creatieve kinderen kunnen van wilgentakken een mooie spin komen maken. Ook zijn er weer imkers aanwezig die alles over bijen laten zien. Zij verkopen honing en er kunnen voor een klein bedrag kaarsen worden gemaakt. Het Pannenkoekenhuis Oosterpark zorgt weer voor ijs en snoep. Tevens is er een stroopwafelbakfiets met verkoop van verse stroopwafels. Het bezoek aan de kinderboerderij is gratis.