Leendert van Beek promoveerde in Minneapolis op het onderwerp tweedetaalverwerving

Oud-Ridderkerker promoveert

RIDDERKERK - Het komt niet vaak voor dat de naam van een oud-Ridderkerker klinkt in het auditorium van een universiteit in het buitenland. Toch is dat onlangs gebeurd. Leendert van Beek, geboren en getogen in Ridderkerk, promoveerde aan Capella University in Minneapolis, op "tweedetaalverwerving bij studenten in het hoger onderwijs". Hij woont en werkt sinds 2000 in de staat Iowa, waar hij colleges talenstudies verzorgt aan Dordt College, een universiteit die zo'n 60 jaar geleden door immigranten uit Nederland is opgericht. Zijn ouders, Cornelis en Lenie van Beek, wonen nog steeds in Ridderkerk.