Kinderen van de Rehobothschool rond de tafel bij FoodCompany Ridderkerk

Les bij Kledingbank en FoodCompany

RIDDERKERK - Recentelijk is de basisschool de Rehoboth op bezoek geweest bij de twee organisaties die mensen met een laag inkomen binnen Ridderkerk helpen met voedsel en kleding. De klassen 1 t/m 8 gingen kijken wat de activiteiten zijn binnen de organisaties en draaiden gezellig met hun eigen programma mee.
Bij de opslag van de Kledingbank konden de kleintjes helpen met het inpakken van de cadeautjes voor de "Verjaardagstas". Kinderen van 0 tot 12 jaar die zijn ingeschreven bij de Kledingbank krijgen op hun verjaardag een tas met cadeaus en chips om te trakteren. Er zijn slingers en kaarten gemaakt, die in de tassen zijn meegegaan. Bij de Kledingbank en FoodCompany konden de oudere kinderen helpen bij het uitsorteren van de kleding. Kleding werd op kleur en maat gehangen en de winkel zag er weer piekfijn uit. Bij de FoodCompany kregen de kinderen in samenwerking met de fysiotherapeute en diëtiste van PCS Slikkerveer een les in gezond voedsel en bewegen om fit te blijven. Er werd buiten flink gesport en binnen werd verteld wat het verschil is tussen gezond en ongezond voedsel. Ook werd er ingegaan op de doelstellingen van de FoodCompany waaronder bestrijding van armoede in Ridderkerk en het bewust zijn van voedselverspilling. Alle kinderen van de school hadden cadeaus en voedsel meegenomen voor de klanten van de Kledingbank/FoodCompany.