Het kampioensteam van de Ds. G.H. Kerstenschool

Schaaktitel voor Kerstenschool

RIDDERKERK - Het Schaakkampioenschap voor de Ridderkerkse basisscholen is opnieuw gewonnen door de Ds. G.H. Kerstenschool. Vijf van de zes teams van deze school vormden in de uitslag de top vijf. Het eerste team sprokkelde de meeste bordpunten bij elkaar.
Net als vorig jaar was de Kerstenschool bereid om haar gebouw voor dit toernooi beschikbaar te stellen. De organisatie was opnieuw in handen van Schaakvereniging Ridderkerk. Er gingen uitnodigingen naar alle scholen, waarop inschrijvingen kwamen van vier scholen. Naast de Kerstenschool was ook De Wingerd met drie teams goed vertegenwoordigd. De Bongerd en De Driemaster brachten het totaal op elf teams. Na een korte uitleg van de belangrijkste regels werden vijf ronden gespeeld, waarbij elke keer teams met (ongeveer) evenveel punten tegen elkaar uitkwamen. De Kerstenschool maakte haar favorietenrol direct waar, en het werd al snel een strijd tussen het eerste en vijfde team. De onderlinge wedstrijd in de derde ronde eindigde in een gelijkspel, zodat het zaak was om in de overige wedstrijden zoveel mogelijk punten te pakken. Wethouder Keuzenkamp reikte na afloop de prijzen uit. Naast de bekers en medailles voor de beste drie teams was de wisselbeker voor de kampioenen Thijs van der Linden, Marc Martinu, Jonathan Pieterse, Pieter Verhoeven en Rick Eikelboom. Alle schakers kregen een oorkonde. De organisatie dankt AJ Computers voor het sponsoren van deze dag. Eindklassement met wedstrijd- en bordpunten: 1) Ds. G.H. Kerstenschool 1: 8 (15), 2) Ds. G.H. Kerstenschool 5: 8 (13), 3) Ds. G.H. Kerstenschool 3: 7 (12), 4) Ds. G.H. Kerstenschool 2: 6 (11), 5) Ds. G.H. Kerstenschool 4: 6 (10½), 6) De Wingerd 3: 5 (9½), 7) De Driemaster: 4 (10), 8) De Wingerd 2: 4 (8), 9) De Bongerd: 3 (9), 10) De Wingerd 1: 3 (8), 11) Ds. G.H. Kerstenschool 6: 1 (4).