Marcel Beerman leerde veel van Ruud van Nistelrooy

'Coach in Contact' voor Ridderkerk

RIDDERKERK - Vanaf donderdag 11 mei mag Marcel Beerman, beheerder van de buurtsportlocatie in Slikkerveer en Cruyff Foundation Coach, zich 'Coach in Contact' noemen. Hij rondde met succes de nieuwe pedagogische opleiding 'Coachen in Contact' van Ruud van Nistelrooy (in samenwerking met de KNVB) af en is nu officieel ambassadeur van de Ruud van Nistelrooy Foundation (rvn Foundation).
De basis van deze opleiding voor (jeugdsport)-coaches zijn de ervaringen van Ruud als profvoetballer en zijn eigen visie op positief coachen. "Het was een ongekend boeiende en leerzame ervaring, eigenlijk een must voor iedereen die met kinderen werkt en een mooie aanvulling voor leraren (PABO) in het basisonderwijs" vertelt Marcel enthousiast. "Onze groep was de eerste klas van 2016/2017 in het nieuwe samenwerkingsverband met de KNVB. Samen met vijf andere Cruyff Coaches ben ik geselecteerd voor deze opleiding. Ik heb veel geleerd van de pedagogische leraren, waaronder Marcel van Herpen, auteur van o.a. pedagogische boeken 'Ik de leraar' en 'Wij de leraar' en Roland Schut."
Marcel leverde veel huiswerk in, waaronder een volledige, pedagogische autobiografie en liet een uitstekende indruk achter bij de leraren."De trainingen in Den Bosch en op de KNVB campus in Zeist vond ik, mede door de inbreng van Ruud van Nistelrooy zelf, zeer boeiend."
Meer weten over de rvn Foundation en de opleiding 'coach in contact' is te vinden op: www.rvnfoundation.nl. In september 2017 start de rvn Foundation met de nieuwe opleiding 'Coachen in Contact'.