KCR heeft zaterdag mogelijk alle reden tot juichen (foto Sander Onderdelinden)

KCR heeft titel in vizier

RIDDERKERK - KCR kan zich opmaken voor de titel. De ploeg van Glenn de Vries won afgelopen zaterdag met 21-18 van het Haagse Achilles. Na de wedstrijd bleek ook nog dat de nummer 2, Futura, verloren had van hekkensluiter Rapid en daarmee staat KCR als koploper nu drie punten los. De Ridderkerkers hebben nu nog maar één punt nodig om het kampioenschap binnen te slepen.
Afgelopen zaterdag toonde de lijstaanvoerder zich te sterk voor Achilles. KCR was de hele wedstrijd de bovenliggende partij. Binnen vijf minuten stond het team al met 3-0 voor. Opvallend was dat Achilles met name punten pakte vanaf de strafworpstip. Bij de 7-6 tussenstand had Achilles er vier vanaf tweeënhalve meter gemaakt. Bij rust en een tussenstand van 12-11 hadden zeven van de acht spelers van KCR al minstens één doelpunt achter de naam staan. Ook na rust was KCR de betere ploeg op het veld. Na de 17-13 van Karin Vlasblom stagneerde de score en werd aan beide kanten 10 minuten lang niet gescoord. Uiteindelijk ging de ballen toch weer vallen en was het zelfs een doelpuntrijke laatste minuut. Uiteindelijk floot arbiter Van Heiningen af bij een 21-18 eindstand.
Aanstaande zaterdag speelt KCR thuis tegen Futura. Bij winst zijn de Ridderkerkers kampioen en promoveren ze naar de Overgangsklasse. De wedstrijd aan de Sportlaan begint om 16.00 uur.