Eline Goedegebuur mocht de cheque uitreiken aan Paulina Wielaard

Verjaardagsgift voor kinderziekenhuis

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Ada Goedegebuur vierde zaterdag haar 75ste verjaardag in de theaterzaal van het Gemini College. Haar familie en vrienden hoefden geen cadeaus mee te nemen. In plaats daarvan wilde de jarige geld om een mooie gift te kunnen doen aan de Vrienden van het Sophia Kinderziekenhuis. Sinds haar dochter met zuurstofgebrek werd geboren heeft ze nauwe banden met dit ziekenhuis. "Mijn dochter heeft er tot haar zestiende behandelingen gehad, maar nu zetten we ons samen al jaren voor Sophia in met het maken van kaarten" aldus de jarige. De vele giften van buren en vrienden resulteerden in een cheque van € 2005. Dochter Eline mocht het geld overdragen aan Pauline Wielaard van de Vrienden van het Sophia. Zij had op haar beurt een verrassing voor Eline. In december krijgt zij de eer om samen met burgemeester Aboutaleb de 'lichtjes van Sophia' in de grote kerstboom te ontsteken. De verjaardag van Ada zal nog wat meer geld naar Sophia brengen. Op het speciaal geopende rekeningnummer komt nog steeds geld binnen.