Met de lessen van Peter Kuipers worden ouderen vertrouwd(er) gemaakt met hun scootmobiel

Scootmobiellessen slaan aan

RIDDERKERK - De scootmobiellessen, die Sport en Welzijn verzorgt in samenwerking met de afdeling WMO van de gemeente Ridderkerk, zijn succesvol. Veel Ridderkerkers maakten afgelopen periode gebruik van deze praktische lessen.
Uit onderzoek is gebleken dat veel scootmobielen ongebruikt in bergingen staan omdat de gebruiker er niet goed op durft te rijden. Daarnaast gebeuren regelmatig ongevallen met scootmobielen. Met het ouder worden, een veranderde gezondheidssituatie, het drukker wordende verkeer en veranderingen in de wijk wordt men vaak onzekerder. Dit constateerde ook de klantmanagers WMO. SenW en de gemeente maakten daarom afspraken om dit aan te pakken. Vrijwilliger Peter Kuipers van SenW heeft een speciale training gevolgd en maakt ouderen met individuele lessen vertrouwder met de scootmobiel. Men kan er zo weer zelf op uit voor het doen van boodschappen en het onderhouden van sociale contacten. Ook kan men één keer per maand deelnemen aan een scootmobieltocht. Deze tocht, die begeleidt wordt door verschillende vrijwilligers, gaat langs de mooiste natuur- en recreatiegebieden van Ridderkerk en omstreken. Het vertrekpunt is Café Burgerzaken, Koningsplein 1.
De kosten bedragen € 3,00 per les. Voor meer informatie en aanmelding kan men contact opnemen met Jesper Lagendijk van SenW via 0180 – 432 350 of jesper.lagendijk@senw-ri.nl.