Eindpresentaties Muziekschool Ridderkerk

maandag 12 juni 2017 19:15

RIDDERKERK - De Muziekschool Ridderkerk sluit het seizoen af met Muziekspanning, een serie eindconcerten door leerlingen Muziek. Op maandag 12 juni is er een avond met Harp, Dwarsfluit, Keyboard en Orgel in de Hofzaal in het Plein, Koningsplein 3 in Ridderkerk. De avond begint om 19.15 uur en de toegang is 3 euro.

De leerlingen harp, dwarsfluit, keyboard en orgel maken deze avond met hun muziek een reis om de wereld. De muziek wordt geïllustreerd met mooie, passende beelden op het scherm van de Hofzaal.

Dwarsfluitdocente Annemarie Rijkée maakt al vele jaren deel uit van het team van de muziekschool en weet als geen ander hoe muziek iets kan illustreren. Met haar cursisten maakt ze van ieder voorspeelavond iets bijzonders. De leerlingen spelen samen met leerlingen van David van der Vlies, orgel- en keyboarddocent. Bij hem zijn het afgelopen seizoen veel keyboardleerlingen gestart in Klasjes. Nu is het moment om het geleerde te presenteren. Joukeline Sizoo is in 2016 gestart als harpdocente op de muziekschool Ridderkerk. Haar cursisten hebben het hele seizoen les gehad en vanavond staan zij, sommige voor de eerste keer, op het podium van de Hofzaal.

Tijdens deze avond is iedereen van harte welkom om te luisteren en te genieten van prachtige optredens door leerlingen Muziek en men kan kennismaken met de docenten.

Op 17 en 22 juni zijn er concerten in de Oudheidkamer. Deze locatie, met een piano van de muziekschool, is prachtig om muziek te maken en een mooie entourage voor artiesten en publiek. Op 17 juni is er zang en piano en op 22 juni verschillende instrumentale ensembles. Kortom heel veel te horen, te zien en te beleven.

Kijk voor meer informatie over Muziek, de eindconcerten Muziek Ridderkerk en de kaartverkoop op www.tobe.nl