Op de werkvloer van Fruitzaam met wat hulp van begeleiders van Sport en Welzijn

Bewegen naar betaald werk

RIDDERKERK - In maart 2016 begonnen de gemeente Ridderkerk en Sport en Welzijn met het succesvolle project "Bewegen naar (vrijwilligers)werk". Burgers met een bijstandsuitkering worden met een intensief (beweeg)programma begeleid naar vrijwilligerswerk, leerwerktraject of betaald werk.
De deelnemers geven aan het project als leerzaam en prettig te ervaren, dat hun sociale netwerk is gegroeid, ze zich fitter voelen en het idee hebben dat ze weer meetellen in de maatschappij. Dit geldt ook voor Ellessen van 45 jaar. Zij is één van de deelnemers van het project. Door haar letterlijk in beweging te brengen, is er onder professionele begeleiding gewerkt aan haar individuele competenties, gezondere leefstijl, verbeterde fitheid en zelfvertrouwen. Dit zorgde er voor dat ze klaar was om vrijwilligerswerk te doen. Haar vrijwilligerswerk deed ze bij Aafje in de Reyerheem. Door haar positieve houding en inzet stroomde ze door naar een werkervaringstraject. Werkervaring deed ze op bij Fruitzaam BV, een bedrijf dat biologisch fruit, snackgroenten en gezonde noten aan bedrijven levert. Rutger Vogelezang, één van de oprichters van Fruitzaam, is enorm blij met Ellessen. "Ze is altijd aanwezig, werkt hard en ligt erg goed in de groep" vertelt hij. Ellessen heeft nu een parttime dienstverband bij Fruitzaam en is een voorbeeld voor de rest. Bedrijven en organisaties die ook mensen met een uitkering een kans willen geven kunnen voor meer informatie contact opnemen met Jesper Lagendijk via 0180-432350.