EigenWijsPrijs voor Leanne van Spronsen

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Leanne van Spronsen heeft de EigenWijsPrijs 2017 in de categorie groep 6 t/m 8. Ze ontving de prijs van de christelijke kinderjury vrijdagmiddag tijdens een feestelijke bijeenkomst in CBC 't Gulden Boek te Houten.

Sinds 1999 stemmen kinderen voor de EigenWijsprijs, de christelijke kinderjury waarbij kinderen stemmen voor hun favoriete boek. Kinderen van basisscholen uit heel Nederland lazen per groep of als EigenWijsLeesRaad in de categorieën groep 3-5 en groep 6-8. Christelijke uitgevers meldden 22 titels aan om mee te dingen naar deze prijs. Aan het eind van het project stemden de kinderen op hun meest populaire titels.

Dit jaar kreeg Janny den Besten met '1 april' van uitgeverij De Banier de meeste stemmen van de EigenWijze' Kinderen en is hiermee de winnaar van de EigenWijsPrijs 2017 voor de categorie groep 3-5. Het debuut van Leanne van Spronsen, 'Keet!' van uitgeverij Den Hertog, werd direct goed ontvangen en won in de categorie groep 6-8.

De winnaars ontvangen een geldprijs van €175,- en een unieke, voor deze prijs gemaakte en ingelijste foto van Anki van Diermen en Froukje Knol. De deelnemende scholen maken kans op een gratis auteursbezoek van de winnaar van de EigenWijsPrijs.

De EigenWijsPrijs is een initiatief van het Platform Christelijke Kinderboeken, die zich inzet voor meer kwaliteit in en promotie van christelijke kinderboeken.