Geslaagde familiedag

RIDDERKERK - Mede dankzij de hulp van Rotary Ridderkerk de Waal en het Maxima College en natuurlijk de vaste medewerkers was de jaarlijkse familiedag van 't Ronde Sant wederom een groot succes. Afgelopen zaterdag vond deze familiedag plaats in het kleinschalige verpleeghuis, waar voornamelijk mensen met verschillende vormen van dementie of hersenletsel wonen. Dit jaar was de organisatie een extra uitdaging omdat het aantal bewoners het afgelopen jaar werd uitgebreid met 32 bewoners van het Reyerheem.
's Morgens vroeg om negen uur begonnen de voorbereidingen al: de tuin werd gezellig aangekleed en kraampjes werden neergezet waar allerlei lekkers werd klaargemaakt door de leden van Rotary Ridderkerk de Waal met de hulp van maar liefst vijftien leerlingen van het Máximacollege. Dit jaar was het thema 'brood'. Alles stond in het teken van het thema. Zo waren er worstenbroodjes, wentelteefjes, puddingbroodjes, tosti's, broodjes gezond, broodjes balgehakt, broodjes kipburgers en saucijzenbroodjes.
Vanaf twaalf uur stroomde de tuin vol met de bewoners en hun familieleden en werd genoten van al het lekkers in het heerlijke zonnetje. De leerlingen van het Máxima deden hartstikke hun best en zorgden onder andere voor de verfrissende drankjes. Kers op de taart was de muzikale omlijsting door twee muzikanten die liedjes van vroeger ten gehore brachten. Ook de bewoners zelf traden op met liedjes uit vroeger tijden. Een alleraardigste meneer met een heuse Orang Oetan vermaakte de bewoners op een verrassende en sympathieke manier. Ter afsluiting was er een ijskar waaruit heerlijke ijshoorntjes tevoorschijn kwamen. Kortom, een zeer geslaagde dag voor de bewoners en hun familie in 't Ronde Sant.