Dr. Schaepmanschool naar de Costa

RIDDERKERK - Er is een grote vraag naar jenaplanonderwijs in Ridderkerk. Het aantal leerlingen op de Dr. Schaepmanschool aan de Hovystraat is de afgelopen jaren dan ook sterk gegroeid. Binnen de visie van het jenaplanonderwijs krijgen kinderen veel ruimte om zichzelf te ontplooien en worden ouders veel betrokken bij het leerproces. Ook wordt er in meerjarige 'stamgroepen' onderwijs gegeven. Zo kunnen kinderen van verschillende leeftijden van elkaar leren.

Het predicaat 'Excellente School', dat in 2016 werd toegekend, heeft de school verdere bekendheid in de regio gegeven. Na het starten van een nieuwe kleutergroep aan het begin van dit schooljaar, was het huidige gebouw aan de Hovystraat echt vol. In overleg met het bestuur en de gemeente heeft de Dr. Schaepmanschool gezocht naar alternatieven. In deze zoektocht is het oog komen te vallen op de leegstaande lokalen aan de Da Costalaan.

Het gebouw, dat ook zijn functie als wijkcentrum behoudt, wordt tijdelijk voor de helft weer als school in gebruik genomen. Na de zomervakantie starten twee stamgroepen op deze nevenvestiging. Om een goede start te kunnen maken, worden in de zomer drie lokalen weer opgefrist om aan de eisen voor modern onderwijs te voldoen. De verdere toekomst van de locatie wordt in overleg met de gemeente vormgegeven. Meer informatie over deze nevenlocatie? Kijk dan op www.schaepmanschool.nl of neem contact op met de locatie aan de Hovystraat.